آشنایی با وظایف شورای اسلامی شهر – قسمت سیزدهم

متن قانون:

۲۸ – وضع مقررات مربوط به ايجاد و اداره ميدانهاي عمومي توسط شهرداري براي خريد و فروش مايحتاج عمومي با رعايت مقررات موضوعه.

۲۹ – وضع مقررات لازم در مورد تشريك مساعي شهرداري با ادارات و بنگاههاي ذي‌ربط براي داير كردن نمايشگاههاي كشاورزي، هنري، بازرگاني‌و غيره با رعايت مقررات مربوط.

کالبدشکافی:
هر جامعه شهری برای تأمین و افرایش کیفیت معیشت شهروندان خود نیاز به بازار عرضه مايحتاج دارد. این بازار از یک سو محلی خواهد بود برای عرضه کالا یا خدمات فروشندگان و از طرفی نیز محلی است برای مراجعه خریداران. وجود اینگونه بازارها کمک شایانی به کاهش تورم و رکود اقتصادی خواهد نمود.

لذا ایجاد اینگونه بازارهای فیزیکی تحت نام ميادين عمومی می بایست در دستور کار شهرداری قرار گیرد که البته وضع مقررات ایجاد و اداره آن از مسائل مهمتر و پایه ای به شمار رفته و شورای شهر به عنوان مقام ناظر و تصویب کننده، این وظیفه را به عهده دارد.

ضمناً برگزاری بازارها و نمایشگاه های غیر دائمی نیز می‌بایست با توجه اقتضای شهروندان و فصول مختلف انجام شود تا از ایجاد بازارهای سیاه و سو استفاده سودجویان جلوگیری گردد.

لذا متخصص های مدیریت بازرگانی و اقتصاد و حتی هنر می بایست جهت پوشش علمی و عملی این موضوع در شورای شهر دارای کرسی شده و یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی که همانا برقراری نظام عرضه عمومی با قیمت مناسب را اجرا نمایند.

🌹🌹🌹

حامد قهرمانیان
ادامه دارد…

@nykcg

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *